dag 40 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu dag 40 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu

dag 40

Door: Ans & Piet

Blijf op de hoogte en volg Tjaco en Esmeralda Floor

02 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

dag 40
Vandaag is de dag aangebroken dat we de auto leeg moeten maken.
Morgenvroeg vliegen we om 6.50 uur naar Auckland, dan is de cirkel rond.
Vandaag nog even uitslapen en rustig ontbijten. Even kijken hoe we alles in onze koffers kunnen krijgen zonder overgewicht. Om half twaalf rijden we naar Christchurch en brengen een bezoek aan de botanische tuin, grote tuin met geweldig grote oude bomen. De omtrek van sommige bomen bedroeg 8.meter en 9.meter. We zijn met zijn vieren tegen de boom aan gaan hangen/liggen met de armen gespreid vingertoppen tegen elkaar.
(heel koddig gezicht, aan de voet liep de stam zo uit dat je half op de stam moest liggen) Dus als je weg gleed kwam je niet meer overeind. Dit gaf leuke plaatjes en filmbeelden. De Eucalyptus fastigata Brown Barrel komt uit South Australia. Giga grote boom. Als je er voorstaat en je maakt een foto val je niet op, zo enorm is die boom. Ook was er een prachtige rozentuin met honderden verschillende rozen. Ook hier heeft de aardbeving toegeslagen en we konden het Cunninghan House niet in. Dit is een kas waar de tropische planten staan. Hier lazen we dat er 1600 gebouwen beschadigt zijn bij de laatste beving. Tijdens onze rit door de stad vanmorgen hebben we de omvang van de schade werkelijk gezien. Deze is enorm en ze zijn nog jaren bezig om dit te herstellen. Na ons bezoek aan de tuin zijn we gaan varen (punteren) op de Avon lekker relaxt half liggend in de platte boot. Vanaf het riviertje zie je nog meer schade aan de gebouwen. Hiermee sluiten we ons bezoek af aan de zwaar gewonde stad Christchurch, een verdrietig gezicht zo veel verwoesting. Half zes auto inleveren de rest inpakken en dan naar bed. Kwart voor zes morgenochtend staat de taxi voor die ons naar het vliegveld brengt.