dag 34 - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu dag 34 - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu

dag 34

Door: Ans & Piet

Blijf op de hoogte en volg Tjaco en Esmeralda Floor

24 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Dunedin

dag 34
Omdat we gisteren de bezienswaardigheden hadden bekeken, vertrekken we vandaag (dag eerder dan gepland) naar Dunedin. We hebben daar in Mosgiel (voorstadje van Dunedin) een motel geboekt en komen er vroeg aan, omdat het maar een 30 min rijden is. We kunnen onze spullen alvast in onze cabin zetten. Om 11 uur rijden we Dunedin in. We parkeren onze auto in de parkeergarage en zoeken een plekje waar we koffie kunnen drinken. We komen langs een kerk geheel opgetrokken uit zandsteen. Even binnen kijken, mooie glas in loodramen en vakkundig timmerwerk, toch anders dan de kerken in Europa. Na de koffie zoeken we de plaatselijke VVV op en vragen naar de bezienswaardigheden in Dunedin. We boeken een rondleiding bij de brouwerij Speights een van de grootste van N.Z. Maar eerst gaan we het station bekijken. Mooi architectonisch gebouw. Dan brengen we een bezoek aan een museum, hier laten ze de geschiedenis en ontwikkeling van Dunedin zien. Wat een ontbering was dat, als je rond 1880 als emigrant naar N.Z. ging, toch wel leuk zo'n beetje cultuur snuiven. De brouwerij was ook de moeite waard. Vooral aan het eind van de rondleiding , vrij bier proeven, heerlijk. Daarna hebben we de cathedraal bezocht en even gewinkeld. Dit was weer een relaxt dagje N.Z. Morgen vertrekken we naar Tekapo.

Tjaco en Esmeralda Floor

Hier kun je onze reisverslagen lezen van onze belevenissen opgedaan in Nieuw Zeeland. Wij vertrekken 22januari. Patrick reist mee tot 19februari en wij reizen met zijn viertjes door tot 7maart. Ik hoop dat jullie plezier beleven aan de verslagen die wij op "waarbenjij.nu" plaatsen. Wij gaan ons best doen om er iets leuks van te maken. Groeten, Piet, Ans, Patrick, Esmeralda en Tjaco

Actief sinds 04 Jan. 2014