Dag 31 - Reisverslag uit Waikawa, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu Dag 31 - Reisverslag uit Waikawa, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu

Dag 31

Door: Ans&Piet

Blijf op de hoogte en volg Tjaco en Esmeralda Floor

22 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Waikawa

dag 31
Heerlijk geslapen en verkwikt weer op. Vandaag gaan we de kust van de Catlins bekijken. Na 30 km komen we bij Waipapa Point hier kunnen we zeeleeuwen aantreffen. We kijken van een hoogte naar de zee en het strand. Het stikt er van de sandflies, we meppen om ons heen. Dan zien we beneden onder de vuurtoren mensen lopen en meteen in de zee vlak bij het strand zien we de zeeleeuwen. ( we vergeten de sandflies) Het zijn twee vrouwtjes en een mannetje die aan het ravotten zijn. Een van de vrouwtjes wordt het zat en komt uit het water. Als een koningin kijkt ze om haar heen, we kunnen leuke plaatjes schieten. Ze gaat liggen rollen in het zand. Tjaco loopt dichterbij, maar mag niet binnen de tien meter komen! Ze rolt en geeuwt en krabt zich een heerlijk gezicht zo dichtbij. Ze krijgt Tjaco in beeld en dat bevalt haar niet, dan verrast ze ons met haar snelheid. We schrikken en doen wel snel een paar stappen terug. Na vijftien minuten komt het mannetje haar weer het water in halen. Ze stribbelt een beetje tegen, maar het spel gaat in het water verder. Onze volgende stop is de Cathedral Caves, dit is een geweldige grot in de kustlijn totaal 200 meter lang. Heeft twee ingangen die naast elkaar liggen dus je loopt 120 meter naar binnen en door de ander opening loop je er weer uit. Je kan er alleen maar komen als het eb is, bij hoogwater loopt de grot vol. Mooi om te zien. De afdaling naar de grot loopt door een bijzonder bos met weer andere bomen als we al gezien hebben. Dan komen we bij Curio Bay hier huizen de Hoiho/yellow-eyed pinguins er moeten acht paren zijn, maar er stond er maar één op wacht. Geweldig zo'n eigenwijs beest en weer maken we de nodige foto's en film en de pinguin poseert. Dan rijden we naar ons overnachtingsadres. Waikawa ligt in de middel of nowhere en we hebben daar een hele mooie lodge. Zittend op onze waranda -uitkijkend over de baai- genieten we met wijn en bier van de ondergaande zon. Dit was weer een dagje N.Z.

• 22 Februari 2014 - 18:07

Ellen:

Ha die vakantieganger s, wat een super vakantie. Ben wel een beetje jaloers. Hi... nee hoor. Geniet lekker. Het eind zal wel in zicht komen.
    Hoop dat jullie het m elkaar ook goed naar de zin hebben.
    Groetjes,
    Ellen en harry
    Ps er scheurt hier weer een auto door het dorp....levensgevaarlijk

Tjaco en Esmeralda Floor

Hier kun je onze reisverslagen lezen van onze belevenissen opgedaan in Nieuw Zeeland. Wij vertrekken 22januari. Patrick reist mee tot 19februari en wij reizen met zijn viertjes door tot 7maart. Ik hoop dat jullie plezier beleven aan de verslagen die wij op "waarbenjij.nu" plaatsen. Wij gaan ons best doen om er iets leuks van te maken. Groeten, Piet, Ans, Patrick, Esmeralda en Tjaco

Actief sinds 04 Jan. 2014