Dag 22 - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu Dag 22 - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu

Dag 22

Door: Ans & Piet

Blijf op de hoogte en volg Tjaco en Esmeralda Floor

12 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Dag 22
Vandaag is het de eerste keer dat we wakker worden met regen. Ontbijten en dan om 9 uur de auto in en naar de Countdown, boodschappen doen voor twee dagen. We gaan vandaag richting Franz Jozef. Eerst gaan we een bezoek brengen aan Shantytown. Het weer is opgeklaard nog een klein beetje miezer. Shantytown is een oud goudmijn stadje eind 1800. Nog heel traditioneel. Tot in de midden van de 19e eeuw nog bewoond. Een aardige attractie om te bezoeken, het lag toch op de route. We hebben onze weg vervolgd en komen in Hokatiki, een kustplaatsje aan de oceaan vlakbij de monding van de Hokatiki river. Ook zo'n regen en smeltwater rivier die in het voor- en najaar voor veel water zorgen. Dus ook vervuiling op de stranden van heel veel brandhout in de vorm van complete bomen en takken. Dit plaatsje staat bekend om het goud en mineraalstenen voor het vervaardigen van sieraden. Dus even winkelen en winkels kijken. Daarna weer de weg vervolgd, de lucht wordt steeds donkerder. Aangekomen bij het motel giet het van de regen. Gauw de spullen naar binnen en er is weer een dag van onze vakantie voorbij. Gelukkig klaart het om halfacht op en kunnen we nog even het plaatsje bekijken en wat van de omgeving.

Tjaco en Esmeralda Floor

Hier kun je onze reisverslagen lezen van onze belevenissen opgedaan in Nieuw Zeeland. Wij vertrekken 22januari. Patrick reist mee tot 19februari en wij reizen met zijn viertjes door tot 7maart. Ik hoop dat jullie plezier beleven aan de verslagen die wij op "waarbenjij.nu" plaatsen. Wij gaan ons best doen om er iets leuks van te maken. Groeten, Piet, Ans, Patrick, Esmeralda en Tjaco

Actief sinds 04 Jan. 2014