dag acht - Reisverslag uit Whenuakite, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu dag acht - Reisverslag uit Whenuakite, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu

dag acht

Door: Ans &Piet

Blijf op de hoogte en volg Tjaco en Esmeralda Floor

30 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Whenuakite

Vaandaag gaan we ons weer verplaatsen. We moeten ca 350 km rijden om bij onze volgende bestemmining te komen district Coromandel. De plaats Whenuakite. We rijden eerst naar de westkust de Tasman Zee ca 45 km boven Auckland ligt Muriwai Beach. Hier zijn de beroemde Blow Hols Dat zijn gaten in de rotsen waar het zeewater bij sterke golfslag doorheen spuit. Dit maakt een hol geluid en geeft een prachtige fontein. Via een trap kwam je bovenop de rots waar duizenden vogels (cannets galore genaamd) beschutting zoeken en broeden. Het stonk er verschrikkelijk naar een pluimveefokkerij.
Via Auckland zijn we via een prachtige bosrijke en heuvelachtige met veel bochen vergeven kustweg gereden. Om 17.00 uur zijn we op de camping Seabreeze aangekomen. We hebben snel de auto uitgeladen en zijn direct doorgereden naar de Hot Water Beach. Als het eb is graaf je hier een gat in het strand en dat gat vult zich dan met grondwater, dat kan wel 60 gr. heet zijn. Maar........het was vloed dus waren de verwoede pogingen van Tjaco tevergeefs.

Tjaco en Esmeralda Floor

Hier kun je onze reisverslagen lezen van onze belevenissen opgedaan in Nieuw Zeeland. Wij vertrekken 22januari. Patrick reist mee tot 19februari en wij reizen met zijn viertjes door tot 7maart. Ik hoop dat jullie plezier beleven aan de verslagen die wij op "waarbenjij.nu" plaatsen. Wij gaan ons best doen om er iets leuks van te maken. Groeten, Piet, Ans, Patrick, Esmeralda en Tjaco

Actief sinds 04 Jan. 2014