dag 38 - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu dag 38 - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu

dag 38

Door: Ans & Piet

Blijf op de hoogte en volg Tjaco en Esmeralda Floor

28 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Akaroa

dag 38
We beginnen de dag met stralend weer. Vandaag gaan we met de zeilboot Fox II Hector dolfins kijken. We komen bij de steiger waar de boot vandaan vertrekt en voelen meteen dat de wind sterk en koud is en er vormen zich al sluierwolken en er komen rolwolken over de bergtoppen heen. Het is kwart over tien en de boot is nog niet gearriveerd. Daar de N.Z. landers het niet zo nauw met de tijd nemen maken wij ons nog niet ongerust. Dan komt er een man op een scooter aan en stopt bij het rekclame bord van De Fox II trekt het papier los en draait het om. Daar stond op no sailing today. Tjaco gaat even vragen wat het probleem is. Slecht weer op komst vooral buitengaats, te gevaarlijk. Daar gaat ons geplande tripje. Jammer maar helaas, een uurtje later begrijpen we het nog niet helemaal valt eigenlijk best mee met de golven in de baai. Ons tweede plan die dag was het Giants House bezoeken. Dat is een sculpture Mosaic Garden. Het huis is gebouwd in 1880 de bouw er van duurde vijf jaar en is helemaal gebouwd van hardhout (Totara en Kauri hout). De artist Josie Martin woont nu 20 jaar in het inmiddels gerestaureerde huis en is begonnen met de sculpturen/Mosaic tuin. Hier heeft ze 15 jaar over gedaan om het zo te krijgen en ze werkt er nog steeds aan. Wij komen bij de tuin aan en het begint te regenen. Geweldig wat ze gecreëerd heeft ik kan het niet beschrijven. Dat moet je met eigen ogen zien. We hebben wel genoeg foto's genomen dus we kunnen een indruk meenemen. Om twee uur zitten we in ons motel met een biertje /wijn en stokbrood naar de regen te kijken die met bakken uit de hemel valt. De wind is inmiddels ook behoorlijk aangetrokken en we begrijpen nu toch ook wel de beslissing van de schipper.
Dit was de eerste verregende dag in onze vakantie. Morgen vertrekken we naar Christchurch.

Tjaco en Esmeralda Floor

Hier kun je onze reisverslagen lezen van onze belevenissen opgedaan in Nieuw Zeeland. Wij vertrekken 22januari. Patrick reist mee tot 19februari en wij reizen met zijn viertjes door tot 7maart. Ik hoop dat jullie plezier beleven aan de verslagen die wij op "waarbenjij.nu" plaatsen. Wij gaan ons best doen om er iets leuks van te maken. Groeten, Piet, Ans, Patrick, Esmeralda en Tjaco

Actief sinds 04 Jan. 2014