Dag 24 - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu Dag 24 - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu

Dag 24

Door: Ans & Piet

Blijf op de hoogte en volg Tjaco en Esmeralda Floor

14 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Dag 24
Vanmorgen zijn we uit Franz Josef vertrokken. Klokslag negen uur reden we weg. Vandaag gaat de route naar Lake Wanaka dat ligt aan het gelijk namige meer. Er liggen twee meren naast elkaar Lake Hawea en Lake Wanaka. Beiden ongeveer even groot +/- 200 vierkante kilometer, dus behoorlijke plassen. De route is weer geweldig, Tjaco heeft de punten die we willen bezichtigen goed in de routeplanner gezet. De natuur van het zuidereiland spreekt mij persoonlijk meer aan dan het noordereiland. Toch zijn allebei de eilanden heel indrukwekkend. Onze eerste stop is bij Lake Matheson. Het spiegelmeer, het water is heel donker zodat als je een foto neemt je niet weet wat de boven of onderkant van de foto is. Zo weerspiegelt het in het water. Er is veel bewolking, maar we hebben geluk. We kunnen op een helder moment hele mooie plaatjes van de hoogste berg van N.Z.- Mount Cook (3.754m)- schieten en op de film zetten. We zijn ook bij de Fox Glacier gaan kijken. Wat mij opvalt is dat die stroomgebieden van die smelt/regen rivieren giga breed zijn. Daar komt in het voorjaar en najaar een enorme stroom water naar beneden. De reis brengt ons bij een zalmkwekerij, wat een geweldig grote vissen kunnen dat worden. Even een paar stukken zalm meenemen voor vanavond. We stoppen ook even bij Knights Point, een geweldig uitzicht over de oceaan. Hier worden we aangevallen door sandflies.(namu in Maori) Voor ons prikt het wel iets dat is lastig, maar Esmeralda krijgt er bulten van, dus heel vervelend.
De volgende stop is bij Thunder Creek Falls deze valt 28 meter naar beneden en is een mooi gezicht, maar ook hier zitten die verrekte zwarte vliegjes van maar 2 mm groot.
Nu zijn we in Wanaka aangekomen en hier blijven we drie nachten dus twee volle dagen.

• 15 Februari 2014 - 08:04

Rina Floor:

Hallo allevier

wat een mooie foto,s we kunnen nu weer op internet .
    Wel ga nog heerlijk genieten .we zien elkaar in Auckland .
    patrick is nu bij ons ,hij gaat vanavond in Hamilton stappen .hij heeft het goed naar zijn zin .Ja en het gaat nu snel voor hem ,wij grengen Patrick naar het vliegveld .
    We hebben nog wel contact veel groetjes en liefs van mama en Papa xxxxxxxx

• 15 Februari 2014 - 18:05

Douwe En Liesbeth:

Jullie worden door ons goed gevolgd. We vinden het hartstikke mooi om de lezen wat jullie allemaal zien en beleven op het land, water en in de lucht! Ik zou bijna vergeten dat wij in Nederland ook zulke mooie (bergen aan zee) hebben (zegt Pa hahaha). Tante Nel is verbaasd dat kiwi's ook dieren zijn. Zij is gek op kiwi gold. We wensen jullie verder nog hele mooie vakantie dagen toe , wees voorzichtig en geniet volop! Hartelijke groeten van ons allemaal,

Moe, Pa, Tante Nel, Douwe en Liesbeth

• 16 Februari 2014 - 11:45

Jan Mulder:

Mooie foto' s en leuke verslagen. Fijne vakantie verder.

Tjaco en Esmeralda Floor

Hier kun je onze reisverslagen lezen van onze belevenissen opgedaan in Nieuw Zeeland. Wij vertrekken 22januari. Patrick reist mee tot 19februari en wij reizen met zijn viertjes door tot 7maart. Ik hoop dat jullie plezier beleven aan de verslagen die wij op "waarbenjij.nu" plaatsen. Wij gaan ons best doen om er iets leuks van te maken. Groeten, Piet, Ans, Patrick, Esmeralda en Tjaco

Actief sinds 04 Jan. 2014