dag 27 - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu dag 27 - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu

dag 27

Door: Ans & Piet

Blijf op de hoogte en volg Tjaco en Esmeralda Floor

17 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Dag 27
We worden wakker om 6.45 uur, ik hoor de wind aan de deuren en ramen rammelen. Gisteren gingen we na een geweldige dag (27 gr.) naar bed en we staan op met een zwaar bewolkte hemel, hoewel niet koud 17gr. We gaan vandaag verder het zuidereiland afzakken. (We hebben als deze dag erop zit 5000 km afgelegd) Te Anau is het eindpunt vandaag na 335 km. Deze plaats is bekend van het beginpunt van de Milford Sound Coach 'n' Cruise. ( een boottocht in de Fjorden). We vertrekken om 9.15 en rijden naar Glenorchy dat is een uithoek(hier houd de wereld op) in het N.Z. land. Het staat bekend om de mooie vergezichten over water en bergen. Helaas was het de grondmist en harde wind die ons parten speelden. Dus even een long black koffie, cappucino en moccacino gedronken. (het was er toch tijd voor) en een bedrijfje met "Fur Products" bezocht. Hier maken ze van possumhuiden allerlei produkten, zoals sloffen, handschoenen, kussenslopen en bodywarmers gecombineerd met leer. Daarna konden we 50 km langs dezelfde weg terug om onze reis weer te hervatten. We komen door de wijn en fruitstreek van het zuider gedeelte. Na een tijdje verandert het landschap en het wordt droger en grilliger. We zitten te prateg 27n en zoeken zoals gewoonlijk weer een vergelijk, waar lijkt dit landschap nu op? We zijn het eens, Spanje heeft een overeenkomst.
Om half vier zijn we beland in Te Anau. We zoeken een winkel op en slaan voor de komende drie dagen eten en drinken (bier/wijn) in. We rijden naar de camping waar wij ons lodge geboekt hebben. Geweldig onderkomen hier kunnen we het wel weer drie dagen uit houden. (en ook nog met een ligbad!!)Na het eten even kijken waar en hoe de rivier is, op 500 meter; dus vissen! Morgenavond na het eten.

Tjaco en Esmeralda Floor

Hier kun je onze reisverslagen lezen van onze belevenissen opgedaan in Nieuw Zeeland. Wij vertrekken 22januari. Patrick reist mee tot 19februari en wij reizen met zijn viertjes door tot 7maart. Ik hoop dat jullie plezier beleven aan de verslagen die wij op "waarbenjij.nu" plaatsen. Wij gaan ons best doen om er iets leuks van te maken. Groeten, Piet, Ans, Patrick, Esmeralda en Tjaco

Actief sinds 04 Jan. 2014