dag 23 - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu dag 23 - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu

dag 23

Door: Ans & Piet

Blijf op de hoogte en volg Tjaco en Esmeralda Floor

13 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

dag 23,
Vandaag was het een geweldige dag. Heerlijk relaxt uitgeslapen. Om half tien opgestaan douchen, ontbijten en dan gaan we naar de kiwi's kijken.
Net naast ons motel is een hal waar drie kiwi's gehouden worden. Dit staat in verband met een nationaal N.Z. kweek -/fokprogramma red/behoud de kiwi. Geweldig deze beesten in hun gecrëerde natuurlijke omgeving te zien floreren. Ze hebben daar drie kiwi's, prachtig deze beesten in het schemerdonker bezig te zien. Zulke aaibare beesten rond zien scharrelen, met hun 8,5 cm lange snavel in de bosgrond zoekend naar eten. Ook gaven ze informatie over de Frans Josef Glacier. De volgende te bezoeken locatie. Imposant en geweldig deze grootste gletchser van de wereld. Wel jammer maar ook hier slaat de global warmte toe. Deze gletchser is ook aan het krimpen. Maar niettemin een geweldig gezicht. Voor een helikopter vlucht was het weer te slecht. We hadden net het bezoek om 15.00 uur afgesloten en de lucht trok dicht en het begon te regenen. Daarna zijn we naar de Hot Pools gegaan, heerlijk dobberen in water van 36, 38 en 40 graden. (ook al konden we het in het 40 graden bad niet zo lang volhouden)

Tjaco en Esmeralda Floor

Hier kun je onze reisverslagen lezen van onze belevenissen opgedaan in Nieuw Zeeland. Wij vertrekken 22januari. Patrick reist mee tot 19februari en wij reizen met zijn viertjes door tot 7maart. Ik hoop dat jullie plezier beleven aan de verslagen die wij op "waarbenjij.nu" plaatsen. Wij gaan ons best doen om er iets leuks van te maken. Groeten, Piet, Ans, Patrick, Esmeralda en Tjaco

Actief sinds 04 Jan. 2014