dag 21 - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu dag 21 - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu

dag 21

Door: Ans & Piet

Blijf op de hoogte en volg Tjaco en Esmeralda Floor

11 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Greymouth

dag 21
Vandaag gaan we naar Greymouth. We vertrekken om 9.uur uit Takaka, het is licht bewolkt 19 gr. Dat komt tijdens de rit goed uit. Tijdens de rit verandert het landschap snel. Weinig bewoning en de bergen worden steeds hoger. Na twee en een half uur sturen even een bakje Long Black koffie of cappucino drinken met een typische N.Z. lekkernij erbij. Om drie uur komen we bij de kustplaats Westport hier komt de Buller river - een smelt en regen rivier- in de oceaan uit. We komen bij het strand, dit ligt helemaal vol met aangespoeld drijfhout. Complete bomen liggen hier op het strand. Voor mensen die haardhout zoeken een geweldige locatie, gratis afhalen. Na 1 uurtje rijden komen we bij het Panakaika park uit, hier zijn de Pancake Rocks en de Blowholes. Geweldig gezicht deze rots formatie, voor het effect van de Blowholes zijn we te laat. Dit is het best te zien bij vloed, dat was om 10 uur vanmorgen. Om half vijf komen we in Greymouth aan. Motel geboekt en heerlijk uit eten gegaan. Wordt vervolgd.

Tjaco en Esmeralda Floor

Hier kun je onze reisverslagen lezen van onze belevenissen opgedaan in Nieuw Zeeland. Wij vertrekken 22januari. Patrick reist mee tot 19februari en wij reizen met zijn viertjes door tot 7maart. Ik hoop dat jullie plezier beleven aan de verslagen die wij op "waarbenjij.nu" plaatsen. Wij gaan ons best doen om er iets leuks van te maken. Groeten, Piet, Ans, Patrick, Esmeralda en Tjaco

Actief sinds 04 Jan. 2014