dag 19 - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu dag 19 - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu

dag 19

Door: Ans & Piet

Blijf op de hoogte en volg Tjaco en Esmeralda Floor

09 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Takaka

dag 19
We hebben de reis op het noorder eiland afgesloten Vanmorgen moeten we ons om kwart over acht melden bij de ferry. Deze brengt ons in drie uur naar het zuidereiland, Picton is de aanleghaven. Als we om half zeven op staan waait het behoorlijk, we kleden ons zoals we denken dat het weer ons gaat brengen. Om negen uur rijden we de ferry op, het waait en regent behoorlijk. De ferry vertrekt en de melding van de kapitein luid, met dit weer gaat het een ruwe vaart worden. We zien een hoop supporters van het rugby die behoorlijk doorgezakt zijn. Dus zo gauw we het zeegat uit zijn zijn de kotszakjes niet aan te slepen voor deze stumpers. Toch loopt de vaart voorspoedig. Geweldig gezicht die fjorden naar Picton toe. We hebben geluk net voor de veerboot kruist ons een school dolfijnen +/- 30 stuks. Tien minuten later als gepland komen we in Picton aan. We zijn op weg naar Nelson, onze keuze van een hotel is nog niet zeker. Wat we wel weten is dat het hier 10 graden warmer is dan in Wellington. Dus pijpen van de broek en de sokken uit en open schoenen aan. Onder het genot van een kopje koffie valt onze keus op Takaka, een plaatsje net voorbij het Abel Tasmanpark 200 meter van de zee in de middel of nowhere. Even boodschappen doen bij de Countdown en dan nog 1 uur en driekwartier rijden naar Takaka. Halfzeven doen we de deur van onze villa open. De gas barbecue aan en met een pot bier en glas wijn in de hand vieren we onze zoveelste overwinning in ons avontuur. Het is weer gelukt een fantastisch huisje op een geweldige locatie.

• 09 Februari 2014 - 11:27

Mieke:

Het noordereiland was zo te lezen geweldig, maar het zuidereiland zal vast en zeker niet minder zijn. Leuk om jullie zo te volgen! Nog heel veel plezier verder!

Tjaco en Esmeralda Floor

Hier kun je onze reisverslagen lezen van onze belevenissen opgedaan in Nieuw Zeeland. Wij vertrekken 22januari. Patrick reist mee tot 19februari en wij reizen met zijn viertjes door tot 7maart. Ik hoop dat jullie plezier beleven aan de verslagen die wij op "waarbenjij.nu" plaatsen. Wij gaan ons best doen om er iets leuks van te maken. Groeten, Piet, Ans, Patrick, Esmeralda en Tjaco

Actief sinds 04 Jan. 2014