dag 17 deel 2 - Reisverslag uit Lower Hutt, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu dag 17 deel 2 - Reisverslag uit Lower Hutt, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu

dag 17 deel 2

Door: Ans & Piet

Blijf op de hoogte en volg Tjaco en Esmeralda Floor

07 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Lower Hutt

We kijken tijdens de wandeling onze ogen uit, zangvogels die vlak bij je komen en zoeken naar eten. Na drie uur zijn we uitgewandeld en lopen naar de lodges. Ans heefft een klokhuis in haar hand en daar komt meteen een kaka (papegaai) op af. Deze vogel is superslim en als hij de kans krijgt maakt hij zelfs de rits van je rugzak nog open op zoek naar eten. Ans schrikt en geeft het klokhuis gauw aan mij. Meteen is zijn aandacht gericht op mij. Hij vliegt op en land op mijn schouder. Dit geeft een hoop hilariteit enleuke foto's. Een geweldig beest super slim en lief, er vliegen en lopen er meer rond. De meeste indruk maken de takahe, precies een prehistorische vogel alleen in klein formaat plm 60 cm hoog. Weer een hele beleving om dit te zien. Ondertussen verandert het weer, donkere wolken trekken samen en de golven worden hoger. De boot van drie uur vertrekt en wij gaan om half vier. Wij wachten, we krijgen een melding van de gids dat de boot tien minuten vertraging heeft. Een half uur later krijgen we de melding er komt geen boot meer, de zee is te ruw ze kunnen niet meer aanleggen op het strand. We kunnen kiezen of een nacht op het eiland blijven of terug met een heli. We kiezen voor de laatste optie. Dat wordt voor Esmeralda en Ans een hele uitdaging. Toch stappen we met drie uur vertraging in een vierpersoons helicopter die ons gelukkig veilig naar het vasteland brengt. Wauw wat een fantastische ervaring was dat!!

Tjaco en Esmeralda Floor

Hier kun je onze reisverslagen lezen van onze belevenissen opgedaan in Nieuw Zeeland. Wij vertrekken 22januari. Patrick reist mee tot 19februari en wij reizen met zijn viertjes door tot 7maart. Ik hoop dat jullie plezier beleven aan de verslagen die wij op "waarbenjij.nu" plaatsen. Wij gaan ons best doen om er iets leuks van te maken. Groeten, Piet, Ans, Patrick, Esmeralda en Tjaco

Actief sinds 04 Jan. 2014