Dag 15 - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu

Dag 15

Door: Ans & Piet

Blijf op de hoogte en volg Tjaco en Esmeralda Floor

06 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, National Park

Vanmorgen wederom vroeg opgestaan half 7. Ontbijten spullen pakken en op weg naar de bus. Deze brengt ons naar het begin punt van de Tongairo cross. Dit is een bergwandeling die ons over de top van de tonganiro brengt 1982 meter. Achtuur beginnen we eerste 4 km een lichte stijging. Dan begint het over een paar honderd meter 4 hondert meter stijgen stukje vlak dan weer 300 meter stijgen. We komen op een vlakte zo glad als een biljartlaken twee km flink door stappen. Kijken tegen de hoge bergkam waar meer mensen zich omhoog worstelen vechtend tegen de harde wind (kracht10). Wij beginnen ook aan de klim vechtend tegen het natuurgeweld rotsblokken en lossen stenen op de helling. Ik val boven op mijn camera scherm met duizend barsten, pech. Na 1 uur zijn we boven onder het grius en stof, geweldige vergezichten en uitzicht op de gestolde lava stromen. De volgende uitdaging begind.

Tjaco en Esmeralda Floor

Hier kun je onze reisverslagen lezen van onze belevenissen opgedaan in Nieuw Zeeland. Wij vertrekken 22januari. Patrick reist mee tot 19februari en wij reizen met zijn viertjes door tot 7maart. Ik hoop dat jullie plezier beleven aan de verslagen die wij op "waarbenjij.nu" plaatsen. Wij gaan ons best doen om er iets leuks van te maken. Groeten, Piet, Ans, Patrick, Esmeralda en Tjaco

Actief sinds 04 Jan. 2014