dag 14 - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu dag 14 - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu

dag 14

Door: Ans & Piet

Blijf op de hoogte en volg Tjaco en Esmeralda Floor

04 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, National Park

Wederom gaan we ons weer verplaatsen. Tjaco heeft weer een mooie route uitgezet op de TomTom. We rijden eerst om het Rotorua meer heen, Dan komen we bij Hells Gate terecht. Dat is een park vergeven van warm water en modder bronnen. Je kunt er ook modderbaden nemen. We hebben een wandeling door dat park gemaakt. Dat is toch wel een bijzonder gezicht. al die bewegende modderpoelen en kokende waterbronnen. Aan het eind van de bezichtiging konden we een houtsnijwerkje maken iets typische N.Z
Een Kiwi of een varentak en nog meer. We kregen van een Maori een mooi plakje hout met het figuur erop dit konden we uitsnijden en meenemen als souvenir. We vervolgden onze reis en kwamen langs een giga blubberende modderpoel en een paar honderd meter verder lagen mensen in een poel water van 37 gr.We kwamen daarna langs de stuwdam To Aratiatia-Rapios.
Daar zetten ze om de 2 uur de sluizen los. Dat loopt dan door een nauwe kloof waar vroege de rivier liep, geweldig gezicht. Daarna kwamen we bij de Huka Falss. De rivier de Wakato N.Z. langste rivier (425 km), perst zich met donder en geweld door een natuurlijk kanaal van 15 meter breed en 10 diep en +/-300 meer lang. Per sec. gaat er 40 m3 water doorheen, een geweldig geweld super. Nu zijn we beland in het Tonganiro park hier gaan Ans en Piet de Tonganiro cross lopen. hier over morgen meer

• 05 Februari 2014 - 13:40

Ina / Lambert:

Hi wereldreizigers ,

Gelukkig gaat het met jullie allemaal goed in het verre land . Ina zag zelfs dat Piet een buikje krijgt!!
    Hebben net het filmpje gezien , kei leuk en bedankt .Ma vond het ook geweldig.
    Wat hebben jullie een geweldige tijd en een goede gids zo te lezen. Ook hier is het nog steeds voorjaar iedere dag 8 tot 10 graden. Even een berichtje over de ziekenboeg met Gerrit gaat het zeer moeizaam
    volgens Iet nog steeds heel moe en weinig eetlust. Slaapt onregelmatig en heeft hulp nodig met aankleden enz . Als alles goed gaat gaan ze maandag terug naar het ziekenhuis om te bespreken welke vervolgbehandeling er gevolgd gaat worden We hopen er allemaal het beste van. Ina is gisteren naar de oogarts geweest omdat ze steeds een vlies voor het oog krijgt, nu blijkt dat ze behoorlijke staar heeft op haar linkeroog en over 6 tot 8 weken wordt ze geopereerd. Ook Evert is weer terug bij af en begint weer opnieuw met medicijnen. Maar met ma gaat het kei goed!!!! Onderscheid moet er zijn.
    Het blokje is bijna vol dus we wachten weer op nieuwe informatie en foto's van jullie. Bij deze wederom een hele fijne voortzetting van jullie vakantie en geniet , geniet. Doe iedereen de groeten van ons en
    tot de volgende mail. Houdoe uit Brabant Ina / Lambert

Tjaco en Esmeralda Floor

Hier kun je onze reisverslagen lezen van onze belevenissen opgedaan in Nieuw Zeeland. Wij vertrekken 22januari. Patrick reist mee tot 19februari en wij reizen met zijn viertjes door tot 7maart. Ik hoop dat jullie plezier beleven aan de verslagen die wij op "waarbenjij.nu" plaatsen. Wij gaan ons best doen om er iets leuks van te maken. Groeten, Piet, Ans, Patrick, Esmeralda en Tjaco

Actief sinds 04 Jan. 2014