dag twaalf - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu dag twaalf - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu

dag twaalf

Door: Ans&Piet

Blijf op de hoogte en volg Tjaco en Esmeralda Floor

03 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Vandaag wederom vroeg opgestaan om naar een geyser te gaan kijken. We hadden van de campingbaas een routekaartje gekregen. Helaas ging dit niet volgens het plan en hebben wij de geyser gemist. Pech, domme pech!
Morgen gaan we het opnieuw proberen en dan met zijn vijven, want aan het eind van de middag zijn Tjaco, Esmeralda en Patrick ook weer bij ons aangekomen.
We hebben echter niet lang getreurd, want er valt genoeg te bekijken in Rotorua. Zo zijn we toen naar het Redwood Forest gereden en hebben daar onze ogen uitgekeken. Wat een dikke en giga hoge bomen!! Prachtig! We hebben hier een uurtje rondgewandeld en een lekker bakkie koffie gedronken.
Vervolgens zijn we naar Tikitapu (the Blue Lake) gereden en hebben hier een wandeling om het meer gemaakt (CA. 5,5 km). Ook dit was weer zeer de moeite waard.
Als laatste vandaag hebben we de Hamurana Springs bezocht. Hier hebben we een wandeling gemaakt langs een riviertje door een bos met wederom Redwood bomen. Na een half uurtje lopen kwamen we bij de bron (spring) van het riviertje. Deze ligt op 280 meter boven zeeniveau. De diepte van de Spring is 15 meter en de constante temperatuur van het water is 10 gr. En er komt ongeveer 4,5 miljoen liter water per uur naar boven (dit is genoeg om 2 zwembaden te vullen van olympische afmetingen)
Kortom het was weer een hele belevenis vandaag met heerlijk weer.

• 03 Februari 2014 - 16:23

Floor Vermeulen:

Hallo vakantiegangers,

Wat maken jullie een prachtige reis, elke dag weer een hele mooie belevenis met veel te zien en natuurlijk prachtige foto's te maken. Al die indrukken, je moet het s nachts allemaal maar verwerken, want er zijn nog een aantal weken met bezienswaardigheden te gaan ! Geniet er lekker van met z'n vieren van deze fantastische vakantie !!!

Hartelijke groeten,
    Hans en Floor

• 03 Februari 2014 - 21:12

Jan Mulder:

Ziet er mooi uit allemaal. Veel plezier.

• 03 Februari 2014 - 23:26

Evert En Anny:

Hallo vakantiegangers,
    Het is leuk jullie op deze manier te volgen. We blijven zo mooi op de hoogte. Het is een fantastische reis dat kunnen we zien en lezen. Veel plezier, jullie hebben nog een hele maand!!!!! 't Is even vliegen maar dan heb je ook wat !
    Groet E en A

Tjaco en Esmeralda Floor

Hier kun je onze reisverslagen lezen van onze belevenissen opgedaan in Nieuw Zeeland. Wij vertrekken 22januari. Patrick reist mee tot 19februari en wij reizen met zijn viertjes door tot 7maart. Ik hoop dat jullie plezier beleven aan de verslagen die wij op "waarbenjij.nu" plaatsen. Wij gaan ons best doen om er iets leuks van te maken. Groeten, Piet, Ans, Patrick, Esmeralda en Tjaco

Actief sinds 04 Jan. 2014