Dag vijf Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu Dag vijf Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Tjaco en Esmeralda Floor Piet en Ans Stoel - WaarBenJij.nu

Dag vijf Paihia

Door: Ans &Piet

Blijf op de hoogte en volg Tjaco en Esmeralda Floor

27 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Paihia

Maandag stralende dag 25 gr. Vandaag staat een trip met de boot op het programma. We gaan dolfijnen kijken en naar de Hole in the Rock. Half negen vertrekken we en met vijf minuten zijn we bij de boulevard. Hier bevindt zich de pier waar vandaan onze boot vertrekt. We varen eerst naar de overkant (ca 5 km) naar het historische plaatsje Russell. Hier stappen nog wat mensen aan boord en met hoge snelheid varen we naar de plek waar de dolfijnen meestal jagen. Onderweg krijgen we van de Maori kapitein
een spoedcursus Maori's. Kia Ohra betekent welkom. We hebben geluk, wel twee scholen +\-16 dolfijnen zwemmen aan de oppervlakte. Eerst recht dan links van de boot, de boot zou bijna kapseizen. Zo werd er heen en weer gehold. De dofijnen zijn een prachtig gezicht zo in de vrije natuur.

Na deze ontmoeting werd er koers gezet naar het beroemde Hole in the Rock. Daar waar de Bay of Islands bij de South Pacific komt was het ruw water, waardoor we helaas niet door de Hole heen konden varen. Het was evengoed een geweldige ervaring.

Op de terugvaart hebben we het eiland Urupukapuka aangedaan. Hier kregen we een vervolgcursus Maori's en konden we even aan land. Een berg beklimmen en van het uitzicht genieten van de Bay of Islands. Na een uurtje vertrok de boot weer en werden we bij het plaatsje Russell afgezet. Dit konden we op eigen gelegenheid bezichtigen. Na anderhalf uur zijn we met de fast ferry wwer teruggevaren naar Paihia.
Het was weer een indrukwekkende en leuke dag

Tjaco en Esmeralda Floor

Hier kun je onze reisverslagen lezen van onze belevenissen opgedaan in Nieuw Zeeland. Wij vertrekken 22januari. Patrick reist mee tot 19februari en wij reizen met zijn viertjes door tot 7maart. Ik hoop dat jullie plezier beleven aan de verslagen die wij op "waarbenjij.nu" plaatsen. Wij gaan ons best doen om er iets leuks van te maken. Groeten, Piet, Ans, Patrick, Esmeralda en Tjaco

Actief sinds 04 Jan. 2014